Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020 - przewozimy

transport ponadgabarytowy

Przewóz ponadnormatywny obejmuje z reguły elementy

Przepisy prawa określają dosyć szczegółowo normy dotyczące wymiarów i wagi pojazdów przemieszczających się po drogach publicznych. Zdecydowana większość transportu drogowego realizowanego każdego dnia na ter

Dodane: 06-07-2020 13:15
Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020 - przewozimy transport ponadgabarytowy
enie całej Europy nie wymaga specjalnych zabiegów, aby te wytyczne zachować. Jednak zdarza się konieczność przewiezienia ładunku, który te normy przekracza. W takiej sytuacji w grę wchodzi transport ponadgabarytowy. Wymaga on zazwyczaj szczegółowego zaplanowania każdego aspektu przedsięwzięcia, poczynając od wielu formalności związanych z uzyskaniem koniecznych pozwoleń, poprzez zastosowanie specjalistycznego pojazdu, aż po dokładne zaplanowanie każdego odcinka trasy przejazdu. Może się zdarzyć, że transport ciężki wyłącznie drogami publicznymi nie będzie możliwy i będzie konieczne uzupełnienie go transportem morskim czy rzecznym. Przewóz ponadnormatywny obejmuje z reguły elementy ciężkich konstrukcji przemysłowych, transport maszyn, ciężkiego sprzętu budowlanego, linii produkcyjnych czy też rozwiązań dla przemysłu energetycznego.


Spośród wszystkich odmian transportu ten lądowy

Spośród wszystkich odmian transportu ten lądowy wciąż cieszy się największą popularnością. Wynika ona z jego niewątpliwych zalet. Co prawda transport lądowy nie zawsze umożliwia transport ponadgabarytowy, jednak w większości innych przypadków sprawdza się bez zarzutu.

Na pewno jedną z kluczowych zalet będzie możliwość dostarczenia ładunku do każdego punktu znajdującego się na terenie Polski oraz licznych miejsc występujących w innych krajach. Transport lądowy idealnie zadziała na różnego typu trasach (zarówno tych dłuższych, jak i krótszych), a przy okazji pozwoli na przewiezienie bardzo zróżnicowanych elementów. Dzięki niemu możliwy jest i transport maszyn o niewielkich wymiarach, i transport żywności, różnego typu sprzętów czy drobnych przesyłek. Problem pojawia się tylko w jednym przypadku. Jeżeli ktoś będzie chciał przeprowadzić transport ciężki, istnieje spore prawdopodobieństwo, że drogą lądową nie zdoła go zrealizować i wtedy będzie musiał zdecydować się na jakąś alternatywę - np. transport lotniczy.


Przez to transport maszyn jest znacznie

Wielkie firmy produkujące elementy konstrukcyjne budynków czy mostów mają zawsze problemy z organizacją transportu. Najczęściej bowiem elementy, które produkują są na tyle duże, że nie spełniają norm transportowych dla ładunków standardowych. W takim przypadku należy zorganizować transport ponadgabarytowy. Jest to na pewno znacznie bardziej czasochłonne przedsięwzięcie. Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu oraz kierowcy posiadającego odpowiednie uprawnienia. Znacznie łatwiej jest w przypadku maszyn rolniczych czy budowlanych, transport maszyn bowiem jest znacznie mniej wymagający. Najczęściej mieszczą się one ramach wymogów transportowych dla zwykłych naczep ciągników siodłowych. Przez to transport maszyn jest znacznie bardziej powszechny. Pojedyncze ładunki ponadgabarytowe transportowane są przeważnie nocą, co jest dodatkowym utrudnieniem ze względu organizacyjnego. Coraz więcej firm oferuje transport ciężki. Specjalizacja w tym zakresie jest bardzo dochodowa, ponieważ nie każdy przedsiębiorca ma w swoim zespole pracowników posiadających uprawnienia do takich ładunków.


Na pierwszy rzut oka transport takich

Mimo iż transport ponadgabarytowy nie jest specjalnie często wykorzystywaną usługą, w niektórych przypadkach i sytuacjach staje się on jedynym sposobem na przewiezienie ładunku. O ile nikt nie miałby problemu z przetransportowaniem komputera czy nawet większego zestawu mebli, tak już przewiezienie elementów infrastruktury czy transport maszyn rolniczych wymaga znacznie bardziej szczegółowego zaplanowania i doskonałej organizacji pracy.

Mówiąc o transporcie ponadgabarytowym, w większości przypadków ma się na myśli przewożenie ładunków należących do kilku grup. Są to chociażby: cięższe sprzęty budowlane oraz górnicze, stalowe konstrukcje, infrastruktura (np. wieże), magazyny, hale, linie produkcyjne, zbiorniki oraz urządzenia przemysłowe i wiele innych. Na pierwszy rzut oka transport takich elementów zdaje się być wręcz niemożliwy, ale jak najbardziej można go zrealizować, odkąd transport ciężki przeprowadza się przy pomocy specjalistycznych naczep. Pozwalają one na przewiezienie dosłownie każdego typu ładunku.